Besøk på museet tirsdag 3. desember 2019

Publisert av Kjell Dahle den 04.12.19.
Tirsdag 3. desember hadde Museet besøk av buss-reiser.no v/ Kjell Gytri igjen. Denne gangen hadde han med 15 gjester fra Sjøfartsmuseets venner. De ble møtt ved Mongstad sør og fikk en guidet tur gjennom industriområdet fram til museet. På turen fikk de besøkende et inntrykk av hvor stort Mongstadområdet er, og litt informasjon om virksomheten her, både om baseområdet og utviklingen generelt.
På Mongstad Museet vanket det kaffe, film og foredrag om Mongstadutviklingen i møterommet i 2. etg. Deretter var det vandring i utstillinger der guider fra museumsgjengen fortalte litt om utstyret som er utstilt.
De besøkende gav uttrykk for at det var et veldig informativt og bra besøk de hadde hatt på museet vårt. Etter museumsbesøket gikk turen til Kilstaumen brygge for et ordentlig godt lutefiskmåltid.