Besøk på museet onsdag 28. august 2019

Publisert av Kjell Dahle den 28.08.19.

Onsdag 28.august 2019 hadde museet besøk av 11 pensjonister fra Sjømennenes pensjonistforening i Bergen.  Før de kom til oss hadde de,  i et nydelig fint varmt vær,  gått tur til Vardetangen, Norges vestligste fastlandspunkt, og deretter besøkt kommunehuset i Austrheim for å motta diplom for turen.

Hos oss fikk de servert kaffe og te til film og foredrag i museets 2. etage. Deretter var det besøk i utstillingen der guider fra museet viste rundt.

Enkelte av de besøkende hadde vært på Mongstad før knyttet til rørarbeider i prosessområdet og som mannskap på oljetankere som hadde anløpt Mongstad havn.  En interessant gjeng å ha på besøk!

Etter museumsbesøket fulgte guide fra museet med bussen på veien forbi Mongstad Sør. PÅ turen ble det fortalt litt fra området og de prosessanleggene som vi kan se fra vegen på

utsiden av prosessgjerdet.  Etter denne turen gikk veien videre for sjømannspensjonistene til Westland Hotell, der det vanket en skikkelig raspeballmiddag.