Besøk på museet onsdag 25. september 2019

Publisert av Kjell Dahle den 30.09.19.
Onsdag 25. september hadde museet besøk av 50 pensjonister fra Bjørgvin seniorklubb. Dette er gamle Statoilveteraner med bl.a erfaringer fra olje- og gassinstallasjoner i Nordsjøen. Tradisjonen tro ble de møtt ved Mongstad Sør av guide fra museet som fulgte bussen gjennom Mongstadområdet, og fortalte litt om dette og utbyggingen her på turen fram til museet. Her ble det servert kaffe og te til film og foredrag i 2. etasje og deretter omvisning i utstillingen, der guider fra museumsgjengen tok del.
De besøkende sa seg veldig fornøyd med besøket, og opplevde at de hadde lært noe oljehistorie som de ikke uten videre visste fra før. Etter besøket hos oss gikk ferden videre til Kilstraumen brygge og en bedre middag i det fine høstværet.