Besøk på museet mandag 3. juni 2019

Publisert av Kjell Dahle den 05.06.19.
Mandag 3. juni hadde museet besøk av 42 seniordansere fra Fyllingsdalen. De kom i 2 veteranbusser og ble møtt av 2 guider fra museet ved Mongstad sør. Turen gikk så forbi Mongstadbase fremover til raffineriet hvor guidene på turen fortalte om utviklingen av området.
Framme på museet ble det servert kaffe, og danserne hadde med seg kaffemat. Kaffen og lefser ble fortært mens det ble vist film fra gamle Mongstad og etableringen av raffineriet på -70-tallet.
Etter kaffekos, film og foredrag i 2.etasje, gikk turen ned i utstillingslokalet, der noen av museumsgjengen viste rundt og fortalte om utstyr og gjenstander.
Seniordanserne gav uttrykk for at de satte pris på besøket og hadde lært mye om Mongstad som de slettes ikke visste fra før. Etter museumsbesøket ventet et herlig koldtbord i Kilstraumen.