Besøk på museet lørdag 21.september 2019

Publisert av Kjell Dahle den 30.09.19.
Lørdag 21. september hadde museet besøk av 23 personer fra Askøy museumslag. De ble møtt ved Mongstad Sør, og guide fra museet fulgte bussen gjennom Mongstadområdet fram til museet. På turen ble det fortalt litt om historien til området, og virksomhetene her i dag.
I museets 2. etasje ble det servert kaffe, og gjestene hadde med seg lefser og kaker som ble fortært til film og foredrag om Mongstad. Etter denne seansen gikk turen ned i utstillingslokalet hvor guider fra museumsgjengen fortalte litt om det som er utstilt der. Etter en times tid gikk turen videre til Radøy med en liten stopp på Utvandrermuseet, og deretter matøkt på Smidt pensjonat på Manger.
Gjestene sa seg veldig tilfreds med besøket, og vi ble invitert til Askøy for å se på det som blir arbeidet med der, mht museumsutstilling av eldre hus og utstyr. Kanskje det kan bli en tur for museumsgjengen en gang?