Besøk på museet 28. og 29. november 2019

Publisert av Kjell Dahle den 01.12.19.
Torsdag 28. november hadde museet besøk av en gruppe på 8 elever og 1 lærer fra Thor Heyerdal Videregående Skole i Vestfold. Det var VG2 elever som hadde fått EU-stipend til en studietur for å besøke virksomhet knyttet til oljeindustrien. Morten Kolås hadde hatt gruppen med seg inne på raffineriet og til en kantinelunsj før de kom på besøk til oss. Det var en våken og interessert gruppe som fikk fortalt historien om Mongstad, og en liten vandretur i utstillingen vår. Ikke ofte vi har såpass langveisfarende besøk!
Fredag 29. november hadde vi besøk av en pensjonist-venninnegjeng fra Bergen. Morten Kolås var initiativtakker og koordinator også for dette besøket. Han styrte ut og fikk servert kaffe, og så ble det film og historiefortelling om Mongstad. Dette ble satt stor pris på av gjestene. Det var nok mangt her som var nytt.
Etter et lite måltid med rundsttykker og lefser ble det tid til en liten vandring i utstillingen vår, før Morten tok gruppen med seg på en busstur innenfor gjerdet, hvor de nok ble imponert over størrelsen og kompleksiteten på anlegget.