Middag i Kilstraumen torsdag 5. september 2019

Publisert av Kjell Dahle den 12.09.19.
Torsdag 5. september hadde musseet «raspeballmiddag» på Kilstraumen. Middagen var en liten påskjønnelse til «museumsgjengen» for den innsats som blir gjort, og en markering av 2 museumsmedlemmer spesielt. Det var Finn Nordvik og Roald Lerøy. De fikk tildelt hver sin diplom for innsatsen de har gjort for museet opp gjennom årene. Finn for etablering og oppbygging av den flotte utstillingen av brannvernutstyr, og Roald for innsatsen med utstillingen av mekanisk utstyr. Begge er nå forhindret i å delta på torsdagssamlingene våre av helsemessige årsaker, men fortjener heder for den innsats de har ytt opp gjennom årene.
Framtidsutsiktene for museet ble også diskutert. Innsatsen på administrasjon og drift av museet er noe krevende, og vi bør nok på sikt prøve å få til en driftsform som ikke bare fullt ut er basert på dugnadsinnsats. Equinors holdning til museet vil være avgjørende i så måte.