Besøk på museet torsdag 18. oktober 2018

Publisert av Kjell Dahle den 20.10.18.
Torsdag 18.oktober hadde museet besøk av Aufera A/S, en bedrift for tilrettelagte arbeidsplasser for Austrheim, Fedje og Radøy.
24 personer var med på besøket som startet med 45 minutters samling i 2. etg, hvor det ble vist film og fortalt litt om Mongstad sin historie.  Deretter var det lunsj i anleggskantina, hvor "museumsgjengen" var med.  Så gikk turen til brannstasjonen på Equinor Mongstad og videre busstur på raffeneriområdet, hvor også de som ønsket det av museumsgjengen fikk være med. Bussen returnerte til museet, og her ble det omvisning i utstillingen. Aufera A/S har lagt referat  med bilder ut på Facebooksiden sin, der de bl.a.skriver: "I dag har me hatt ein fantastisk spennande og lærerik dag på Mongstad". Så besøket var nok skikkelig vellykket!