Besøk på museet tirsdag 18.juni 2019

Publisert av Kjell Dahle den 23.06.19.
Tirsdag 18.juni 2019 hadde Museet besøk av Fana Mannskor. De ble møtt ved avkjøringen til Mongstad sør og guidet fram til raffineriporten. Der kom guide fra raffineriet ombord, Kjetil Nesse. Han kunne fortelle at det var gassalarm på raffineriet, og det kunne ta tid før vi fikk kjøre inn. I ventetiden ble det fortalt om Mongstad sin historie, da det på museet bare skulle være omvisning i utstillingen.
Omsider fikk bussen kjøre inn på raffineriet, og det ble en grei omvisning, der Kjetil Nesse fortalte om ulike deler av området i både prosessanlegg og ytre anlegg, Da vi vel var ute av porten, stemte mannskoret i en sang til Kjetil som takk for omvisningen. Skikkelig bra!
Så gikk turen til museet, der 4 guider fra "museumsgjengen" ventet. Omvisningen ble avsluttet med "Trollsangen", der Kjell var forsanger og Fana Mannskor var med på refrenget. En ny opplevelse det! Avslutningsvis framførte koret flere sanger som takk for besøket. Det var skikkelig stilig for det var en fantastisk akustikk i museumslokalet. Et spesielt og hyggelig besøk som avslutning på vårsesjonen i museet!!