Besøk på museet onsdag 29.august 2019

Publisert av Kjell Dahle den 29.08.19.
Økonomiavdelingen ved Equinor hadde lagsamling på Mongstad den 29.august 2019 og besøkte i den anledning Mongstad Museet. De var i alt 11 personer som var samlet i museets 2, etasje der de fikk se en historisk film fra Mongstad og høre et foredrag om industriutbyggingen og oljeilandføringen . Etterpå var det vandring i utstillingslokalet der guider fra «museumsgjengen» viste rundt og fortalte om de ulike gjenstandene.
Tilbakemeldingen fra de besøkende var at de syntes det var et interessant museum vi hadde her på Mongstad, og kanskje noe en skulle etterstrebe å få til også ved andre av Equinor sine fabrikksteder,
Interessant for oss gamle «Statoil»-pensjonister å få slikt besøk. Kjekt å føle at vi kan yte noe til de yngre krefter i selskapet der vi tidligere hadde vår jobbhverdag.