Besøk på museet onsdag 10. oktober 2018

Publisert av Kjell Dahle den 10.10.18.
Onsdag 10. oktober hadde museet besøk av 22 pensjonister fra FLT avd. 14 Bergen.  (Forening for ledelse og teknikk).
De kom med veteranbuss og ble møtt av guide fra museet ved avkjøringen til Mongstad Sør.  Turen gikk forbi oljeforsyningsbasen fremover mot raffineriet og testsenteret, TCM, og på veien ble det fortalt litt om historien til dette området.  En liten svipptur forbi "Mongstadtrollet" ble det også.
Så gikk turen til Museet der  det ble servert kaffe av "museumsgjengen" og gode hjemmebakte rundstykker som FLT-pensjonistene hadde med.
Film fra den første utbyggingen på Mongstad ble vist, og det ble holdt et historisk foredrag både om raffeneriet og oljeilandføreingen.  Dette ble tatt vel imot av forsamlingen.  Etterpå var det vandring i utstillingslokalet der guider fra "museumsgjengen" bidro med informasjon.  Og plutselig var klokka blitt 13:00 og lutefiskmiddagen i Kjelstraumen ventet.