Besøk på museet torsdag 25. oktober 2018

Publisert av Kjell Dahle den 29.10.18.
Torsdag 25. oktober hadde museet besøk av 16 personer fra konsulentfirmaet Norconsult i Bergen.  Guide fra museet møtte dem i bussen ved avkjøringen til Mongstad Sær, og så gikk turen gjennom Mongstadområdet framover til museet.  På bussturen ble det fortalt litt om historien til dette området og vist utviklingen en har fått, og ikke minst det potensiale som ligger for framtidige utbygginger.
Arild Bjørnevoll fra Equinor møtte bussen i hovedporten, og så ble det tur  innenfor raffeneriområdet, der spesielt utbyggingen for Johan Sverdrup feltet var interessant å se.
Etter bussturen var det historisk film og foredrag i museets 2. etasje, og til slutt omvisning i utstillingen, før turen gikk til Kjelstraumen og et skikkelig måltid mat.