Besøk på Museet tirsdag 15.mai 2018

Publisert av Kjell Dahle den 16.05.18. Oppdatert 19.06.18.
Tirsdag 15 mai var 28 pesoner fra Norges Offisersforbund avd, Bergen på museumsbesøk.
Først fikk gruppen omvisning på raffineriet ved Jon Halstein Tjore.  Deretter var det film og historisk foredrag i museets 2, etg, og dernest vandring i utstillingslokalet.  Tilslutt var det en herlig middag på "Kjelstraumen gjestgiveri", der guidene fra museet fikk delta.
Gruppen kom til Kjelstraumen med krigsveteranbåten "HITRA", og så var det buss til Mongstad for omvisning.
"HITRA" lå ved kai i Kjelstraumen mens besøket på Mongstad foregikk, og det var mange besøkende ombord både av pensjonister og barnehagebarn.
Museet har fått flott tilbakemelding fra Offisersforbundet på besøket. Se "fanen" Om oss - Tilbakemeldinger  på museumsbesøk"  KLIKK HER

"HITRA" legger til kai i Kjelstraumen

Barnehagebarn ombord på "HITRA"