Besøk på Museet i uke 22 - 2018

Publisert av Kjell Dahle den 03.06.18. Oppdatert 19.06.18.
Mandag 28. mai
Jon Halstein Tjore ba oss i dag om hjelp til et besøk av 40 personer fra Sotra og Øygarden Revmatikerlag.  Utenom vandringen i utstillingslokalet,som Jon Halstein ledet, ble det tid til både film og historisk foredrag. De besøkende sa seg veldig godt fornøyd med besøket.
Tirsdag 29. mai
Denne dagen hadde vi to besøk. Først 16 personer fra Bergen Kjøpmannsforening og deretter 38 pensjonister fra Utdanningsforbundet.  Også i dag er det fine tilbakemeldinger.
Utdanningsforbundet fikk også guiding med bussen etter museumsbesøket da de kjørte utenfor raffenerigjerdet, forbi TCM og tok vegen til Mongstad Sør og forsyningsbasen der.

Onsdag 30. mai

I dag har 20 personer fra Fagskolen i Hordaland vært på besøk.  Det var 18 skoleungdommer  fra "mekaniske fag", samt 2 lærerer.  Før de kom til oss hadde de fått omvisning på raffineriet og en god lunsj hos Equinor.
Hos oss fikk de film og historisk foredrag, og guidene i museet gav faglig orientering i utstillingen.
Den ene av lærerne, Oddvar Monslaup, gav uttrykk for at det hadde vært et veldig bra opplegg, og ville legge inn et tilsvarende besøk i studieplanen for neste år.

Torsdag 31.mai

72 Håkonsvernpensjonister tok turen til Mongstad Museet i dag.  Før de kom til oss kl 12:00, hadde Jon Halstein Tjore gruppen med på en rundtur med buss på raffineriområdet.
Det ble vel kanskje litt hett hos oss denne dagen, for utetemperaturen var over 30 grader.  På grunn av størrelsen på gruppen ble den delt.  Etter ca 1 time ble det skifte med vandring i utstillingslokalet for ene halvparten, og film/foredrag for andre halvparten. Under film/foredrag ble det servert kaffe, noe gjestene, etter avtale, betalte ekstra for.  Til tross for varmen, fungerte besøket bra, og vi fikk fine muntlige tilbakemeldinger før gjestene dro videre til Kjelstraumen brygge for en velsmakende middag.