Besøk på Museet torsdag 23.januar 2020

Publisert av Kjell Dahle den 24.01.20. Oppdatert 06.10.21.
Om kvelden, torsdag 23 januar, hadde museet et lite besøk. Det var driftsleder, Sindre Marøy, som ringte og spurte om vi kunne ta mot en lærling som hadde med seg to praksiselever fra prosessteknisk fag på videregående. I tillegg en praktikant fra mekanisk/modifikasjoner. Lærlingen hadde vært her på museet tidligere sammen med noen elever, og hadde nå også vært på kurset for skiftbemanningen som arrangeres på museet om tirsdager. Han hadde opplevd tirsdagskursene som veldig meningsfulle, og hadde nå enda mer han kunne formidle videre. Museet stilte opp kl 18:30 og besøket varte til 20:30, hvor lærlingen var den som informerte om ulikt utstyr. Det ble satt stor pris på av de som var med, og viser at museet har en betydning i opplæringssammenheng, og ikke bare som utstilling av gamle gjenstander.